søndag 16. mars 2008

Ting 8: Podkasting


Jeg tittet litt på alle podkastoversiktene i listen - bestemte meg for Podcaster.no. Jeg søkte på "Litteratur", og jeg fant raskt fram til Boktilsynet: NRK P2 - 080312.
Ingrid Brekke, Aftenposten, Ola A Hegdal, Dagens Næringsliv og Leif Ekle, P2 snakket om påskekrim. De hadde valgt seg hver sin favoritt blant de ca 50 kriminalbøkenen som er kommet ut hittil i år. Artig å høre på! Jeg har tidligere lyttet til en lydfil fra Sølvberget om rockebøker. På bakgrunn av det jeg hørte der laget jeg for en stund siden en utstilling i biblioteket om rockebøker. Jeg har også lyttet til Toril Brekke på besøk på Nannestad vgs. Foredraget der ligger tilgjengelig på podcast på skolens hjemmeside. Jeg synes at det er flott å lytte til bokprogrammer som nå ligger tilgjengelig på nettet. Det kan være aktuelt å ta i bruk podcast ved forfatterbesøk på egne skole.

Ingen kommentarer: